Китайська компанія Alibaba, що володіє маркетплейсом AliExpress, посилила умови для російських покупців: вона припинила приймати рублі та відправляти замовлення в Росію, повідомили джерела «Коммерсанта».
«Оплата з російських карт більше не проходить, за винятком деяких банків. Однак, імовірно, Alibaba поверне ці гроші через кілька днів", - пояснив Артем Бобцов, експерт на ринку маркетплейсів.
Він зазначив, що російські покупці тепер змушені використовувати карти з Казахстану, Киргизстану та Вірменії, а для доставки товарів до Росії доведеться застосовувати транзитні схеми. Це призведе до подорожчання товарів і втрати економічного сенсу покупок на маркетплейсі.
Також читайте: Новини про Посилення політики Alibaba
Жорсткість політики Alibaba пов'язана із загрозою вторинних санкцій і проблемами з російськими платежами в Китаї, сказав економічний експерт Семен Новопрудський. У спільній заяві після переговорів президента РФ Володимира Путіна і лідера КНР Сі Цзіньпіна в Пекіні йдеться про прагнення до безперебійних взаєморозрахунків, але конкретного механізму не вказано.
Новопрудський пояснив, що КНР намагається перевести платежі від російських контрагентів на невеликі регіональні банки. Через великий обсяг транзакцій і малий розмір банків, російські компанії іноді чекають на перекази до місяця і більше.
Також читайте: Новини про Вторинні санкції
Однак, на думку експерта, з Alibaba це складніше, оскільки у банківських платежів більше варіантів, ніж у покупок на маркетплейсі.
У 2022 році Alibaba припинила інвестиції в російську «дочку» AliExpress. У 2023 році виручка компанії в Росії скоротилася на 36%, майже до 10 млрд рублів.
Також читайте: Новини про Проблеми з російськими платежами
Проблеми з російськими платежами в китайських банках почалися в грудні минулого року після указу президента США Джо Байдена, який дозволив американському Мінфіну запроваджувати заходи проти іноземних банків, які працюють із підсанкційними особами з Росії або сприяють постачанню матеріалів і обладнання для російського ОПК.